اطلاعات تماس

تهران - خیابان آفریقا - کوچه کمان - پلاک 10

24/7 در دسترس هستیم

ریتالین چیست؟

ریتالین، نام تجاری داروی تجویزی متیل فنیدات، یک محرک سیستم عصبی مرکزی است. (اثرات آن مشابه، اما قوی تر از کافئین و کمتر از آمفتامین است.) ریتالین اغلب برای درمان افرادی (عمدتا کودکان) که مبتلا به ADD (اختلال کمبود توجه) یا ADHD (اختلال کم توجهی بیش فعالی) تشخیص داده شده اند، تجویز می شود.

در این پست قصد معرفی کامل ریتالین را نداریم. برای آشنایی کامل با این دارو میتوانید پست زیر را مطالعه کنید:

خواندن
ریتالین - موارد استفاده، عوارض جانبی و موارد دیگر

این دارو برای اثرات محرکی که ایجاد می کند، از جمله سرکوب اشتها، بیداری، سرخوشی و افزایش تمرکز و توجه، بسیار زیاد مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

ریتالین چه شکلی است؟

ریتالین در قرص های 5، 10 و 20 میلی گرمی موجود است. رنگ قرص ها معمولاً سفید یا زرد است.

ریتالین غیرقانونی از کجا می آید؟

ریتالین که در بین دانش‌آموزان و دانشجویان مورد سوء استفاده قرار می گیرد، معمولاً از منابع قانونی منحرف می شود. در برخی موارد سوء مصرف کنندگان دارو را از همسالان، دوستان یا اعضای خانواده دریافت می کنند. اغلب افرادی که نسخه های قانونی دارند، داروی خود را می فروشند یا به رایگان به دوستان خود می‌دهند.

مصرف سوء ریتالین چگونه است؟

افرادی که از ریتالین سوء استفاده می کنند یا قرص ها را می بلعند یا آنها را خرد می کنند تا پودری تولید کنند که اسنیف (از طریق بینی) می شود. برخی از سوء مصرف کنندگان قرص ها را در آب حل کرده و سپس مخلوط را تزریق می کنند.

چه کسانی از ریتالین سوء استفاده می کنند؟

سوء استفاده از ریتالین به طور معمول در افراد نوجوان شایع است. افزایش استفاده از دارو برای درمان ADHD – اختلالی که در بین جوانان شایع است – منجر به افزایش مشابه در سوء استفاده شده است. نظرسنجی نظارت بر آینده دانشگاه میشیگان نشان می دهد که 4 درصد از دانش آموزان سال آخر دبیرستان در ایالات متحده حداقل یک بار در سال گذشته از این دارو سوء استفاده کرده اند.


administrator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *